Medlemsvilkår for Velferd og Innovasjonspartiet

Medlemskap i VIPartiet er åpent for alle over 15 år som ikke er medlem av et annet parti. 

Vi har én medlemskategori, MEDLEM.  Det er ulik kontingent for medlemskap, ordinær og redusert medlemskontingent, avhengig av medlemmets status utenfor partiets organisasjon. 

Følgende er kvalifisert for redusert kontingent:
Familiemedlem, pensjonist, uføretrygdet eller på AAP, arbeidsledig, elev/student. Medlemmer over 99 år betaler ingen kontingent. Familiemedlem er medlemmer som har felles adresse med registrerende medlem, begrenset oppad til 5 familiemedlemmer per fullt betalende medlem.

Alle som registrerer seg for medlemskap, oppføres i medlemsregisteret. Medlemskap er regnet som sensitiv informasjon, og har særskilt vern. Se gjerne vår personvernerklæring. Som medlem i VIPartiet, må du akseptere og aktivt etterleve våre verdier, vedtekter, operative og etiske retningslinjer, og forretningsbetingelser (personvernsbestemmelser, medlemsbetingelser, salgsvilkår). Fulle medlemsrettigheter trer i kraft når aktuelle bestemmelser er akseptert og kontingent for inneværende periode er betalt.

Medlemmet er selv ansvarlig for å sette seg inn i bestemmelsene våre, og be om forklaring hvis noe oppleves uklart. Under registreringsprosessen aksepterer du våre vilkår, samt de som gjelder for vår leverandør av medlemsystemet. 

Salgsbetingelser for Velferd og Innovasjonspartiet

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene
Velferd og Innovasjonspartiet
c/o Anne-Lise Juul, Ivan Bjørndals gate 3, 472 OSLO
Org.nr: 917910235
Kontakt: Anne-Lise Juul, anne-lise.juul@vipartiet.no, 95184332

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen.

3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle gebyrer, avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som Velferd og Innovasjonspartiet før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Betalingen
Ved bestilling vil kort/Vipps blir belastet samme dag. Det vil ikke forekomme noen automatiske trekk etter dette.

5. Levering
Velferd og Innovasjonspartiet er ansvarlig for levering av kjøpte produkt, tjeneste eller abonnement. Leveringen er skjedd når kjøperen, eller hens representant, har mottat produktet/tjenesten. Dersom leveringstidspunktet ikke fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere produktet/tjenesten til kjøper uten unødig opphold og senest 60 dager etter bestillingen fra kunden. Hvis et produkt ikke kan leveres eller en tjeneste/abonnement kanselleres vil innbetalingen refunderes om ikke annet er opplyst. Betalingsgebyret refunderes ikke. 

Ved billettbestilling til arrangement leveres tjenesten umiddelbart etter betaling i form av en bestillingsbekreftelse/kvittering. Frist for avbestilling eller ombooking av billetter oppgis for hvert enkelt arrangement, og vil i tilfeller der billettinntektene går til veldedige formål ikke refunderes. Dette informeres om i hvert enkelt tilfelle.

6. Angrerett/retur
En innbetaling kan kanselleres i samråd med Velferd og Innovasjonspartiet. Ved nettsalg er det 14 dagers angrerett. Ev. returporto må om ikke annet er avtalt bekostes av kjøper.

7. Reklamasjonshåntering
Reklamasjon rettes til Velferd og Innovasjonspartiet.

8. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er operatør. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan operatør, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at operatør og Velferd og Innovasjonspartiet skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at operatør skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

9. Konfliktløsning
Klager rettes til Velferd og Innovasjonspartiet innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23400500 eller www.forbrukerradet.no.

10. Avslutte medlemskap
Via medlems-profilen i medlemsportalen kan man når som helst sette seg selv som utmeldt. Alternativt ta kontakt med foreningens kontaktperson på epost/tlf for å avslutte ditt medlemskap. Det er normalt ingen bindingstid for medlemskap om ikke spesielle avtaler er inngått eller andre vilkår er akseptert.